dilluns, 8 de juny del 2015

Educació emocional. Assignatura pendent

Educació Post 2015

Per Raquel Barceló Expósito, monitora i guia a Schola Didactica Activa
L’educació avui en dia es troba controlada per uns paràmetres rígids en el que els professors es veuen obligats a complir uns itineraris curriculars que, en  moltes ocasions, són inassolibles i que deixen poc marge a la imaginació. Els itineraris curriculars donen importància a temes com la ciència o les llengües passant desapercebuts temes com l’educació en valors i sentiments.
En la meva opinió, l’educació en un futur hauria d’anar més encaminada a deixar pensar als nens de manera que puguin donar la seva opinió per aprendre a pensar. Generar pensament des de petits permet que es pugui educar en valors i en temes d’integració, respecte, convivència…
Finalment l’educació emocional, en la meva opinió, és un dels temes en els que més s’ha de treballar sobretot en vistes a la societat cada vegada més independent d’avui en dia.  Els sentiments queden oblidats i no s’ensenya a que els nens posin paraules al que estan pensant o experimentant, en ocasions per primer cop. Tot i així, aquest és un problema que no només afecta als nens sinó que afecta en gran mesura a les persones a l’edat adulta ja que al no rebre aquesta educació no saben transmetre les seves emocions. Un dels casos en els que es veu més reflectida aquesta mancança en els nens és en els esports on en moltes ocasions no saben posar paraules a sentiments que poden tenir ja sigui por, ràbia, tristesa…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada